2012. április 18., szerda

Világfalu - Namibiai kitérő

- Barbara Sommer, Dél-Afrika -

Folytatjuk afrikai kalandozásunkat. Most a Dél-Afrikával szomszédos Namibiába látogatunk. Itt is ámultunk a sivatag és a sivatag közepén található oázis láttán. Itt a „Weltenvrede“, vagyis világbéke nevű farmon aludtunk.

Itt is minden szobához tartozott terasz fennséges kilátással a hegyekre és a naplementére. Napfelkeltekor az ágyunkban rengeteg madarat láthattunk és hallhattunk, ők inni mentek egy kis vizforráshoz. S mindezt az ágyunkból nézhettük!

Amit még szeretünk az afrikai vidéken az a „Boerekos“,vagyis a paraszti étel. Ezt esténként egy hosszú asztalnál fogyasztják, ahol a szálláshely összes vendégét leültetik, s egymással megbeszéljük a nap történéseit mialatt felszolgálják a vacsorát. Jellemző étel ilyenkor a grillezett hús, mégpedig mindenféle fajta hús: strucc, kudu antilop, déli tökpüré, krumpli, céklasaláta, mazsolás rizs, krémes spenót. Desszertnek forró sütemény jellegű pudingot adnak.

Különös hangulatot teremt a hatalmas asztal a sok vendéggel és magukkal a vendéglátokkal, valamint a háttérben meggyújtott tűzzel. Ezek után mindenki feltöltődve ébred, készen a pusztai túrára, vagy a továbbutazásra. A legtöbb farm itt akkora, hogy jelzett ösvények szelik át a területét.

A legutóbbi helyen, a "Groenfonten" (Zöld Forrás) nevű vendégházban még egy kis tavacskát is épitettek, ahol úszni tudtunk körülvéve a végtelen sivataggal, a hegyláncokkal és néhány cserjével. S ha szerencsénk volt, akkor még egy helyi teknősbékával is összetalálkozhattunk, amikor éppen kiúszott a partra napozni!

Most éppen Lesothoban táborozunk, ahol a Sárkányhegységben túrázunk. A lakájos vidéki szálláshelyek helyett itt spártai körülmények között lakunk egy hegyi kunyhóban, ahová még az élelmet is magunkkal kellett hozni.

Barbara Sommer Németországban született, két évre érkezett férjével Dél-Afrikába. Német tanárként dolgozik a pretoriai egyetemen. Világutazó és szinte nincs a világon ország, ahol még nem járt. Németül, angolul és spanyolul felső fokon beszél, de más nyelveken is megérteti magát. Éveket töltött Spanyolországban, a latinos temperamentum azóta is jellemző rá. Magyar gyökerei is vannak: szépmamája egy bécsi magyar leány volt.